Nieuwe etiketten op alle flessen!

Opfrissing
’t IJ heeft tijdens de lockdown zeker niet stilgezeten. Het stond al langer op de planning, maar nu was er dan ook tijd om alle etiketten weer eens goed te bekijken samen.

De laatste opfrissing was alweer meer dan 10 jaar geleden. We hadden er echt zin in!

Daarnaast liepen we af en toe in de winkel en merkten we dat we onze bieren soms maar moeilijk terug konden vinden in het schap. Tijd voor wat meer pit en er wat meer uit te springen!

Kleine en grote veranderingen
Alle etiketten kwamen aan de beurt. Bij sommige bleef het bij een kleine wijziging, bij andere ging het totale label op de schop. Zo kreeg onze eigen lieveling Session IPA een complete metamorfose. Hét bier dat we zelf vaak drinken na het werk. Dat verdiende wat extra aandacht. Maar ook oudgediende Columbus kwam aan de beurt, dit etiket kreeg de extra schwung die ‘m toekomt. Zelfs het geliefde beeld van de IPA kwam aan de beurt. Dat zal wel wat reacties opleveren! Ooit werd dit, voor die tijd redelijk gewaagde beeld met de getatoeëerde dame in het leven geroepen om duidelijk te maken dat het een bier betrof dat buiten de klassieke reeks bieren van ’t IJ viel: Niet op Belgische leest gebrouwen, maar als idee meegenomen tijdens een trip naar de VS. Met bedoeling geheel afwijkend dus. Intussen brouwen we een veel breder assortiment bieren, waar de IPA precies tussen past. En met de bedoeling om alle etiketten wat meer binnen 1 lijn te krijgen, was het tijd voor iets nieuws. Effe wennen, en toen sloten we ook dit beeld in ons hart!

Nieuwe bieren
De nieuwkomers gaan natuurlijk ook meteen in het nieuw. Blondie verruilde haar blik voor de vertrouwde longneck en veranderde in een échte blonde, naast onze dubbel en tripel. Ook Vrijwit kwam erbij, en herinnert duidelijk aan grote broer IJwit. En als laatste Fruity, onze nieuwe special. Ongeveer net zo kleurrijk en fruitig zoals-ie smaakt.

Instromen
Je zult nog niet meteen alle nieuwe flessen in de winkel (en zo snel mogelijk in ’t café) zien. Daar gaan een paar weken overheen. Ze stromen vanaf 8 maart in en vervangen dan fles voor fles de oude. Hopelijk vind je ze net zo geslaagd als wij!

Nieuwe etiketten op alle flessen!brouwerijhetij
24

24 reacties op "Nieuwe etiketten op alle flessen!"

  1. J. van de Kamer on

    Zeer teleurgesteld. Het IPA smaakte met het oude ‘tietenbier’ etiket veel beter.
    Genieten van een biertje is niet alleen smaak maar vooral ook de beleving.
    Helaas Amsterdam ook zo nodig willen deugen zelfs op mijn favoriete IPA.
    Ik ben nu (protest) overgestapt naar IPA van ‘Jopen’.

  2. Jordy Vink on

    Ik kom er nu pas achter dat dit hetzelfde bier is als vroeger. Ik heb deze laatst gekocht via https://drankstunter.nl/product/brouwerij-t-ij-kadoosje-geschenkverpakking-6x33cl/ als cadeau.

    Mijn vriend wilde dit daarna samen drinken en toen kwam ik hier direct achter!

    Leuk om als cadeau weg te geven met deze verpakkingen.

  3. Heel erg jammer dat het etiket van m,n favoriete IPA is veranderd
    S
    Het was een supergaaf en herkenbaar etiket maar ondanks dat blijft het samen met Columbus m,n favoriete bieren.

  4. Helaas Amsterdam moet deugen zelfs op een heerlijke ipa

  5. Dit is een corporate marketeer aan het werk. Alle labels zijn nu precies volgens de “marketingregels” wat dat leuke ambachtelijke look n feel met een “ randje” teniet doet. Jammer… Bier blijft natuurlijk uitstekend smaken!

    • brouwerijhetij on

      Hey Niels, snap dat je dat denkt … in de praktijk zijn het misschien vaker de corporate marketeers die die leuke ambachtelijke looks n feel met een “randje” verzinnen … Bij deze opfrissing is geen marketeer die de marketingregels kent aanwezig geweest, misschien moeten we dat als een compliment zien 😉

  6. Peter 't IJ IPA fan on

    Zeer teleurgesteld. Het IPA smaakte met het oude ‘tietenbier’ etiket veel beter 🙂

  7. “…merkten we dat we onze bieren soms maar moeilijk terug konden vinden in het schap. Tijd voor wat meer pit en er wat meer uit te springen”

    Waarom doen jullie dan het tegenovergestelde en maken jullie eenheidsworst van de etiketten??

    Door je eigen beeldmerk eindeloos te herhalen met alleen een variatie in achtergrondkleur, maak je het beeldmerk betekenisloos. Andy Warhol heeft dit feilloos laten zien met z’n werk met blikken soep en met werk met Marilyn Monroe.

    De diverse afbeeldingen voor de verschillende soorten bier is een gouden greep geweest en onderschrijft hoe uniek Brouwerij ‘t IJ is.

    Behoud jullie karakter en behoud de mooie etiketten.

  8. Leon Hulst on

    Eeuwig zonde dat het iOS etiket vervangen is.

  9. Nu pas de nieuwe etiketten van IPA ook echt gevonden in de schappen. Blijft inderdaad een ernstig gemis dat we nooit meer om een Tietenvrouw kunnen vragen.
    Begrijp wel dat misschien niet iedereen het zo in de koelkast wilde. Dochter vond t ook een beetje een raar plaatje uit de ‘70’s. Maar echt ‘fout’ hebben ook de vrouwen het volgens mij nooit gevonden.

  10. Ik drink nu mijn flesje IPA met het etiket met de mooie rondborstige dame. Jammer dat ook hier de nieuwe preutsheid lijkt te zijn doorgedrongen.

  11. Johannes Rijs on

    Lieve brouwers!
    Wat eeuwig zonde om het mooiste bier-etiket te vervangen..
    Ipa, ons lieve mooie flesje. Mijn vrouw en ik zijn er teleurgesteld over! Een prachtig beeld, dat er echt zo uit sprong, op het oude etiket.
    In onze stamkroeg steevast de leuke bijnaam: “tietenbier” 😀
    (Het lijkt haast dat ook jullie hiermee zwichten voor de tendens dat expliciete beelden (in dit geval prachtig vrouwelijk) stigmatiserend oid zouden zijn.. ) maar laten we er vanuit gaan dat dat niet de reden is om het te veranderen in een struisvogel! Of steken we dan onze kop in t zand😉

  12. Ik was heel benieuwd…kende het niet, met biri en waterkant legde ik aanvankelijk de link met een Surinaams biertje en las pas thuis dat het van het IJ kwam in 020… De smaak viel mij zwaar tegen, een beetje als appelsap maar dan voor de helft met water aangemengd. Neem nog ff gauw een echt biertje…

    • brouwerijhetij on

      Hi Piet, het is een tropical lager en dus fris van smaak. zeker minder body dan onze andere bieren. bedankt voor je feedback..Proost op die andere dan..

  13. Henk Pol on

    Het IPA label moet terugkomen!! Het was zo goed en sprong er echt uit!

  14. Wat moet ik zeggen, de labels zijn hip en kleurrijk.
    Daarentegen zijn ze ook erg (te) plat en simpel.
    Leuk qua commercie, maar het gaat uiteindelijk om de smaak.
    Het beste nieuwe label vind ik die van de Columbus, die is nu full color, dat ziet er erg mooi uit!

  15. Jesse Post on

    Yep, echt jammer van het IPA label. De rest ziet er wel uit als een vooruitgang, knap gedaan, maar het klassieke IPA label is wel echt een gemis. Dat gaat mijn consumptie mogelijk wel beïnvloeden, al is dat niet per se iets slechtst 😉

  16. Wanneer ligt Fruity in het schap?

  17. Dennis van Veen on

    Echt jammer dat de mooie dame van het ipa etiket is verdwenen.

  18. Richard C. Vervoorn on

    Tja. Het IPA etiket ga ik wel missen. Gelukkig is er nog het t-shirt om te herinneren aan deze tijden. En van alle flesjes bewaar ik een exemplaar.

  19. Zonde het IPA etiket was herkenbaar voor een lekker fris en krachtig bier. De smaak zal er niet minder om zijn!

Leave a Reply

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *